Tässä saavutettavuusselosteessa kerrotaan, miten Egala ja Egala AI -verkkopalvelut noudattavat lakia digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, mitä puutteita niiden saavutettavuudessa on ja miten voit antaa meille palautetta saavutettavuusongelmista.
Tästä palvelusta vastaa Viittoen Oy. Haluamme, että mahdollisimman moni käyttäjä pystyy käyttämään digitaalisia palveluitamme. Otamme saavutettavuuden huomioon digitaalisten palvelujemme kehityksessä.
Nämä palvelut täyttävät osin lain vaatimat A- ja AA-tason saavutettavuuskriteerit (WCAG-kriteeristö 2.1 ja 2.2). Palveluissa on joitakin saavutettavuuspuutteita, jotka on kuvattu tarkemmin alempana.
Pyrimme jatkuvasti parantamaan palvelujen saavutettavuutta. Jos löydät ongelmia, joita ei ole kuvattu tällä sivulla, ilmoita niistä meille ja teemme parhaamme puutteiden korjaamiseksi. Vastaamme 14 päivän kuluessa.
Voit ottaa yhteyttä sähköpostilla info@egala.fi.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom valvoo saavutettavuusvaatimusten toteutumista. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit antaa palautteen Liikenne- ja viestintävirasto Traficomille. Traficomin verkkosivulla ”Tee saavutettavuuskantelu tai pyydä selvitystä” kerrotaan tarkasti, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
Saavutettavuusvaatimukset-verkkosivusto
saavutettavuus@traficom.fi
puhelinnumero vaihde: 029 534 5000
Palvelut eivät ole vielä kaikilta osin saavutettavia.
Tämän saavutettavuusselosteen huomiot perustuvat kolmannen osapuolen arviointiin siitä, täyttääkö palvelu laissa määritellyt vaatimukset.
Egala-palvelu on alun perin julkaistu joulukuussa 2018 ja päivitetty versio 14.8.2025.
Egala AI -palvelu on julkaistu 27.10.2025.
Tämä seloste on laadittu 27.11.2025.
Selostetta on päivitetty viimeksi 16.12.2025.
Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta (306/2019)
Saavutettavuusvaatimukset-verkkosivusto